lördag, maj 23, 2009

Cupcake rosor

Med smak av choklad i bullen och en frisk, lite syrlig smak av hallon i grädden blev denna cupcake en riktig höjdare. Det var länge sen jag gjorde cupcakes så fantasin fick flöda och jag visste inte vad det skulle bli från början, men slutresultatet blev riktigt bra ändå. :-)
Här nedan är ett kort från sidan. Rosen och småblommorna var gjorda i marsipan och målade med pulverfärg. Bladen var i sockerpasta och fjärilen i marsipan och sockerpasta med chokladsmak. Fjärilens vingar var dekorerade med strössel och småblommorna likaså. Smaskigt till tusen!
Förresten, om du har frågor och funderingar och vill komma i kontakt med mig så har jag en mailadress som du är välkommen att skriva till. lisasbakverk@gmail.com är adressen och inga frågor är dumma och jag svarar så gott jag kan och delar gärna med mig av erfarenheter och tips. Hoppas att vi hörs!

4 kommentarer:

  1. Hittade hit via Fl idag och jag säger bara Wow vilka härliga tårtor och cupcakes du gör, kommer definitivt kika in igen.

    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  2. ååh vad fina! (: Jag älskar cupcakes. q:

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentaren om min blogg:-).

    Vilka underbart fina bakverk du gör:-). Jag blir så avundsjuk på er som kan göra så fina tårtor och dyl.

    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  4. åh så fina cupcakes du gör!!! jättevackra rosor! :) jag kommer att bli en flitig besökare på din sida. :)

    SvaraRadera