fredag, maj 29, 2009

Cupcake med misslyckad Italiensk maräng smörkräm.

jag vispade och hällde så sakta och försiktigt och den såg så fin ut... men något hände.
Suck, så stod jag där igen med rinnig maräng och den här gången sov lillen sött och störde inte sin mammas koncentration.
Jaha, jag kunde ju inte slänga en äggblandning till... det tog emot för mycket. Då slog det mig... jag blandade i smöret och hämtade vaniljkrämpulvret och det fungerade hur bra som helst och blev riktigt gott! Så det är dagens tips, rädda det som räddas kan. :-)Passade på att göra en cupcake med sockerpastablommor och sockerpärlor, enligt mannen var den mycket god. :-)

3 kommentarer:

  1. den ser väldigt fin och god ut! jättefina frangipani blommor. :)

    jag såg just att jag inte svarat på din fråga om hur det gick med brudparet och cupcaksen. det gick jättebra, de tyckte cupcaksen var så fina och smakade kanon (som tur var, jag blir alltid lite nervös) och nu är det bara själva storbaket kvar. :)

    SvaraRadera
  2. Men jösses vilken liten sötsak.

    Hoppas du får en bra dag!

    SvaraRadera
  3. haha den ser allt annat än misslyckad ut! så himla fint!

    SvaraRadera