tisdag, juni 23, 2009

Dagens tips

Jag kan väl inte skryta med att jag var det smartaste fåret i klassen, men dagens tips blev i alla fall en AHA-upplevelse för mig som hette duga. Efter många års svärande och slitande på en trasig film, råkade jag av misstag se något som skulle göra mig till en mer harmonisk människa för någon månad sen. Jag kan nästan tänka mig att de varit där hela tiden, men att jag, mitt nöt, helt enkelt har missat dem. Nu vill jag göra er till mer harmoniska människor... om ni inte redan är det förstås. ;-)
Plastfilm eller plastfolie har hållhakar i kanterna av förpackningen.... som man ska trycka in så rullen ligger kvar och far inte ut varje gång man drar i den!!
Någon mer än jag som är förbluffad?
Jag vill också passa på att tipsa om bakplåtspapperet som kan återanvändas flera gånger. Jag har köpt mitt på Clas Ohlson och 3st kostade endast ca 100kr. Lätta att tvätta av och inget fastnar på dem. Det enda man inte kan göra är att skära direkt på pappret.

5 kommentarer:

  1. Duuktiga Lisa som kom på det nu *klap på huvudet*
    Haha, puss <3

    SvaraRadera
  2. Haha, jag hade samma upplevelse som du! "Varför har jag inte sett detta innan?" Mitt liv är enklare nu!! :D /Anneli

    SvaraRadera
  3. haha, va!? hade ingen aning om detta. måste hem och prova :P

    SvaraRadera
  4. Precis hittat till din sida och fick se det här inlägget. Var tvungen att kolla på min plastfilm och ja, där står det; Tryck här på varje sida. Tack för att du är så uppmärksam!

    SvaraRadera
  5. Hihi, kul att jag kunde hjälpa dig att bli en mer harmonisk människa Julia ;-) :-).

    SvaraRadera