tisdag, mars 31, 2009

Ordning och reda...

Nu har jag ordnat mina tårtor under nya etiketter så det ska vara lättare att hitta. Naturligtvis kan du fortfarande trycka på fliken "tårtor" så kommer de upp allihopa.

Idag blir det inga cupcakes, men ett litet tips:
När jag började mitt bakande hade jag inte så många "riktiga" verktyg och fick ofta improvisera.
Ganska snabbt tröttnade jag på att använda den stora marmorkaveln när jag skulle göra blommor osv eftersom den var så otymplig och tung, så jag tog helt enkelt min mortel och det fungerade hur bra som helst.

Marmorkavel är väldigt bra att använda när man ska arbeta med sockerpasta, för pastan fastnar sällan i marmorn. Men jag använder alltid lite majsstärkelse ändå.
Dessutom är marmorkaveln tung och gör så att sockerpastan blir slät och glansig redan från början, vilket kräver mindre efterarbete.
Det var dagens tips, nu ska jag designa en ny tårta (vilket oftast är en idé, en vision som först klottras ner på en bit papper). :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar