fredag, mars 20, 2009

Cupcake våffla

Jag kunde inte låta bli, nu när våffeldagen snart är här... så här är den, "Cupcakevåfflan". :-)


Det är alltså våffelsmet som jag har hällt i en form och haft i ugnen i ca 30min på 175grader. I smeten har jag sprutat in hallonsylt i mitten. På toppen är det creme fraiche med florsocker och hallonsylt runt kanten. Högst upp är det smält choklad och på toppen en minivåffla av sockerpasta.

Provade själva bullen, den var god, men väldigt kladdig ( trots att jag hade i lite mer mjöl)...
Skulle ha haft lite smält smör eller olja i formen innan jag hällde i smeten. Bulle fastnade i pappret och var svår att få bort. Får väl se vad min lillasyster tycker om den imorgon när hon ska få den. Återkommer med svaret.

Tror ändå att jag struntar i att göra dessa på söndag när vi får gäster. Blir en annan variant men med samma tema, alltså våffeldagen. Det har blivit lite av en tradition vi träffas nära våffeldagen och äter våfflor ihop, men i år tänkte jag bjuda på annan mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar