lördag, april 04, 2009

Minicupcakes med lock

Igår var jag ute med två av mina närmaste vänner (utan barn och män) och jag ville överraska dem med en liten minicupcake var. Det var så längesen vi kunde träffas alla tre (med allt som hör vardagen till är det inte alltid så lätt att hitta tid att träffas) så varför inte ta tillfället i akt och fira det lite extra. Cupcakesen fick toppbetyg!

Världens gulligaste busfrö ville inte sova igår... varför ska man sova när man kan vara uppe med mamma?! ;-) Med en sötnos i knät var det inte så lätt att dra raka linjer, men det blev rätt bra ändå (för att vara första gången jag använde den här tekniken).

Äntligen fick jag testa mina miniformar som jag köpte på ÖB. Vill göra små cupcakes eftersom vi skulle ut och äta efteråt. Hittade ett recept som var riktigt bra (skriver kanske in det i framtiden). Det var en ljus bulle med kokos på med O´boj smörkräm över och marmorerad sockerpasta på toppen. Eftersom jag ville att fjärilarna skulle torka fort och hålla formen så gjorde jag dem i flowerpaste. På fjärilarna målade jag med silverpulverfärg.

Tack världens bästa vänner för en kanontrevlig kväll med mycket skratt!

4 kommentarer:

  1. Wow, vilka konstverk till cupcakes och tårtor du gör!!!

    //Linda

    SvaraRadera
  2. Tack, kul att du gillar dem!
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Eva Wästerlid6/4/09 10:10 fm

    Ja dom var verkligen super goda :) Kram

    SvaraRadera
  4. Får väl se om det blir en ny nästa månad ;-)Kram!

    SvaraRadera