fredag, november 01, 2013

Jordgubbscheesecake med mascarponegrädde och små söta bakverk.

I augusti bjöd jag på kalas för familjen när jag fyllde år, ville använda mig av sommarens smaker. 
 
 Var inte så sugen på att göra en vanlig tårta så jag provade att göra en cheesecake med jordgubbar och mascarponegrädde. Den blev lika fin som god, om du vill göra den själv så finns receptet i min absoluta favoritbok Söta dagar, the hummingbird bakery.
Sen gjorde jag ljusa chokladbollar, mycket godare än vanliga mörka. Sist tog jag fram Mia Öhrns bok Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk och gjorde svartvinbärsmacarons och amarettikakor. Svartvinbärsmacarons var en höjdare, har ni aldrig gjort dem så rekommenderar jag att ni gör det! En perfekt kombo av syrlighet och sötma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar