onsdag, juli 07, 2010

Hemmagjord vit modelleringschoklad

Igår satt jag och tittade efter vit modelleringschoklad, men att betala ca 100 kr för en liten förpackning känns trist. Så med det sagt, så fick jag för mig att det borde gå att göra den själv.
Efter lite översättningar av mått, så blev det här resultatet! Sjukt nöjd!
Och bäst av allt, den gick att modellera med. :-)
Här kommer en bild på en efterrätt som jag slängde ihop när vi kom hem från utlandssemestern. Alla bär kommer från vår egen tomt, lika så rabarberna till krämen. Serverad med glass och vit chokladsås.
Nu kommer det att bli full rulle på bakningen, tre tårtor står på tur inom en snar framtid. Välkommen tillbaka! :-)

2 kommentarer:

  1. Åh, snälla... kan du inte lägga ut receptet på vitmodelleringschoklad? Jag testade att göra egen(men med mörk choklad) och det gick inte att göra något alls av, den bara smulade sönder. Hade aldrig gått att modellera med den.

    SvaraRadera