lördag, februari 20, 2010
Morfars goda päronkaka
Den här goda kakan gjorde jag igår när mina svärföräldrar kom. Jag älskar den, men åt trots det inte av den själv (men en liten kant var jag tvungen att smaka).
Päron och mycket smör och lite kaka, en perfekt kombination, men tyvärr inte för någon som äter GI-mat. Serverades med vaniljsås.
tisdag, februari 16, 2010
Semlor med choklad- och kaffesmak.
Alla hjärtans dag
På Alla hjärtans dag så gjorde jag dammsugare i form av hjärtan. De var goda och uppskattade, men lite svåra att få till.

Blev spill över så jag gjorde några chokladpraliner också, mums!
fredag, februari 12, 2010
Födelsedagstårta båt
Här kommer en tårta som jag gjorde idag till en liten söt pojke som fyller 2år i morgon! Hoppas du gillar din båt! Dekorationer i marsipan.
Grattis på födelsedagen Ola!
Etiketter:
Alla tårtor,
Barntårtor,
Födelsedagstårtor,
Modellering,
Sockerkonst
tisdag, februari 02, 2010
Cupcakes till jobbet
Fick en fråga av en kollega om min baksida inte skulle uppdateras snart, så det här är till dig Maria. Hoppas att de smakade gott!


Bulle med smak av kardemumma och hallon. Under marsipanlocket ett lager smörkräm med hallonsmak.
En av mina kollegor är nötallergiker så hon fick samma innehåll men sockerpasta på toppen.

måndag, februari 01, 2010
Blåbärsmuffins
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)