onsdag, juni 11, 2014

Cookie dough cupcakes

Mina vänner kom på besök för ett tag sen för att umgås och titta på vårt lilla nytillskott. Lusten att baka smög sig på och det resulterade i dessa mumsiga cupcakes.
 
Det började egentligen med att min lillasyster tipsade mig om ett recept som hon provat på cookie dough. Om ni är intresserade av det receptet finns det på hennes blogg som du hittar här. Jag var naturligtvis tvungen att prova. Var lite väl sött för mig så jag ville gärna få in degen i något bakverk så att det inte blev en så intensiv smak.
Funderade på vad jag skulle använda den goda kakdegen till. Då kom jag ihåg att Ida hade gjort cupcakes med cookie dough i för några månader sen. (Hennes inlägg är definitivt snyggare än mitt) Idas fina inlägg hittar du här. Även om mina cupcakes inte var så snygga så var de goda och det slank ner två i vissa munnar. :) På toppen var det spritsad grädde och mörk choklad, i kakdegen var det också hackad mörk choklad.
Naturligtvis glömde jag att ta en bild i genomskärning så när sambon åt sista cupcaken så var jag snabbt framme med kameran. ;)

Tyvärr fick jag inte till direktlänkning till just de  två inläggen som jag ville.
På min systers blogg hittar du inlägget i sidomenyn under senaste inläggen.
Gå in på sidomenyn och sök på cupcakes i Idas blogg så hittar du hennes inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar