tisdag, juni 21, 2011

A&R bröllopstårta

I helgen var det dags igen! Våra vänner Anna och Rikard skulle gifta sig och jag fick äran att göra även deras tårta. Den här gången fick jag äntligen chansen att prova på mina blombindarkunskaper! Jättekul!
Dessutom log vädergudarna mot mig och i köket gick det som en dans! Förra helgen var det på tok för varmt för att göra tårtor, men den här helgen var vädret perfekt!
I tårtan var det jordgubbar, vaniljkräm och smörkräm med smak av vit choklad. Dekorerad med sugarpaste, bundna blommor i flowerpaste och rosa sidenband. Initialerna gjorde jag på fri hand i kristyr eftersom jag ville dekorera toppen med något.
Blommorna ska likna dem som bruden hade i sin bukett, tyvärr har jag ingen bra bild på buketten, men det blev ganska likt.
Det här var min första 3-våningstårta så jag var supernervös att något skulle gå fel. Jag vill passa på att tacka Ida - Chokladsockerkaka för alla goda råd!
Vi åkte hem och hämtade tårtorna på kvällen eftersom kylskåpet var fullt i festlokalen och jag körde en bil med automat, vilket jag typ aldrig har gjort. När vi kom fram till festlokalen skulle jag trycka ner kopplingen för att bromsa = tvärnit! Jag tryckte ju ner bromsen! Hjärtat flög upp i halsgropen och jag såg förödelsen i bakluckan i mitt huvud. Men tårtorna stod pall och kunde monteras ihop på plats utan problem. Här står tårtan på sin plats i festlokalen och allt gick bra trots min lilla "nästan" olycka. ;-)

STORT GRATTIS ANNA & RIKARD!

Tack för en fantastisk, rolig och minnesvärd dag och kväll! Tack för att ni bjöd så mycket på er själva och gav oss ett gott skratt! Stor kram från oss!

6 kommentarer:

  1. väldigt fin tårta,gillade cake toppern.så romantiskt.

    SvaraRadera
  2. Vilken otroligt vacker tårta Lisa! Vad söta blommorna blev, du har målat dem jättefint! Vilken tur att tårtorna klarade tvärniten, förstår att du blev lite nervös där ;)Ha det bra, kram/Ida

    SvaraRadera
  3. Verkligen super fin! Den måste ha vägt några kilo ;P

    SvaraRadera
  4. Herregud vilken tårta!! Den är så himla romantisk och vacker i sin enkelhet! Jag bara älskar färgerna! Bra jobbat! Jag gjorde min första 3 vånings tårta för inte så länge sen, riktigt pirrigt! Men du klarade det galant :)

    SvaraRadera
  5. Vilken fin tårta! Blommorna är så fina. Initialerna oxå =) ha en trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  6. Det var en underbar tårta! Tack, snälla Lisa för allt denna dag! <3

    Tårtan var lika god som den är vacker. /Anna

    SvaraRadera