lördag, maj 29, 2010

Mumin till födelsedagstårta

Om jag hade haft lite mer tid hade jag jättegärna gjort hela tårtorna till våra kompisar vars son fyller 2 år i morgon.
Tyvärr hade jag inte riktigt tid, men sa att jag kunde göra dekorationerna om de ville.
Det ville de och det här blev resultatet. Jag har alltså inte gjort tårtorna, inte heller rosorna. Egentligen satt det en ros på varje tårta, men jag flyttade över båda till den ena, så mumin fick plats på andra.
Däremot har jag gjort mumintrollet + texten på tårtorna. Undra om andra förstår mitt försök att få det att se ut som att mumin har målat dit texten (han har penseln i handen). :-)
Grattis Neo på 2-årsdagen, hoppas att du gillar ditt mumintroll. Vi ses i morgon på ditt kalas. Imorgon får ni se anledningen till att jag inte hann med att baka Neos tårtor.
Jag kan också berätta att sockerpastan till bröllopstårtorna nu är på plats i skåpet, så snart påbörjar jag arbetet med dessa. Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar