lördag, december 20, 2014

Trillingnöten

Min brors söta flickvän skrev tidigare i höstas ett inlägg på Instagram i samband med att tidningarna skrev att två "gamlingar" i Aladdinasken skulle få lämna plats åt två "nykomlingar". Till hennes irritation var en av de som skulle försvinna trillingnöten, hennes favorit.

Nu har jag gjort ett försök överraska henne på julafton med en hemmagjord trillingnöt.

Jag använde Marabous vanliga chokladkaka på 200 g och rostade hasselnötter från Icas eget märke.

Jag lät chokladen smälta över ett vattenbad och klickade ut lite i formarna, sen la jag tre nötter i varje form och på med mer choklad.

Jag la in med formarna i kylen en stund medan jag tog chokladen som blev kvar, fyllde i en papperssprits och sen spritsade jag över mina praliner.

Lätt som en plätt och mycket gott! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar