onsdag, juli 29, 2009

Nya fynd.

Här sitter jag kl 7 på morgonen med en liten feberkille och då kan jag ju passa på att lägga upp mina senaste fynd jag gjorde i helgen. Vi åkte förbi Lagerhaus och i fönstret såg jag de små pricka formarna och de gick ju inte att motstå. Sen slutade det med att jag hittade massor av roliga saker, som vanligt. :-)

Formar, tårtunderlägg, en hjärtspringform och cupsmått. Tyvärr var cupsmåtten inte så bra, vad jag förstått ska 1 cup vara 2,38 dl eller något sådant, det här var 2,5 dl. Men någon användning får jag säkert för det ändå.

Ett tillägg: Min man älskar att ta reda på fakta och läste på om cupsmått. Tydligen finns det inget standardmått för hur stor en cup är utan den kan variera. Om man använder samma mått när man bakar en kaka så ska det inte vara något problem. Här kan du läsa mer, nu kan vi alla andas ut... hihi ;-)

5 kommentarer:

  1. Kul med nya, fina muffinsformar. Tipsa gärna om fler (som du testat).

    SvaraRadera
  2. Åh, sånna där mått har jag tänkt o köpa men har aldrig gjort det för jag har hittat annat jag vill ha istället & har inte haft råd med allt >.< & förra gången såg jag den där hjärtformade bakformen - den ville jag också gärna ha, fanns också hjärtformade muffinsformar. Ska nog ta o köpa det nästa gång jag är där.. Inte måtten då om de inte var så bra... :/ synd

    SvaraRadera
  3. Tydligen finns det inget standardmått för en cup, den varierar lite. Men om man använder samma cup när man bakar en sak så ska det inte vara några problem. Så jag ska helt enkelt prova, så får vi se. :-)

    SvaraRadera
  4. jag älskar lagerhaus, de har alltid så mycket roliga bakgrejer! :) hoppas det funkar med cup-måtten! :)

    SvaraRadera
  5. Du är helt otrolig! Att du kan baka såna här saker!

    Jag har dock en førfrågan till dig.
    Jag ska ha 21års fest før cirka 100-150 personer. Och jag undrar då om du kan baka cupcakes mot betalning?

    Min email är Tezz_8@hotmail.com

    SvaraRadera