torsdag, mars 26, 2009

Tårta "Ett äpple till fröken"

Här är den!
Ett äpple till fröken eller rättare sagt min chef som går i pension, men hon är lärarinna i botten så... :-)
Hon blev väldigt glad för den och det är alltid kul att göra någon glad med en tårta.
I är det hallongrädde och ganache (som chokladgrädde kan man säga, men med mycket choklad och lite grädde).
Runt själva kakan är det smörkräm med choklad och lönnsirap.
Och på utsidan målad sockerpasta, fruktgelé (för glansen) och chokladstång som gren.
Svårast var att få fram en kartong som passade... hihi
Den här kartongen är två små kartonger som jag tejpat ihop och klätt i ett fint inslagspapper. Tycker att det blev riktigt bra. Hoppas att min chef gillar sitt äpple, de säger ju att ett äpple om dagen är bra för magen. :-)

6 kommentarer:

  1. Men vad tjusigt äpplet blev :) Kanon fin.

    SvaraRadera
  2. Tack! :-)
    Tydligen var den god också, enligt min chef. ;-)

    SvaraRadera
  3. Tack, den var välgigt knepig, men jätterolig att göra. En utmaning :-)

    SvaraRadera
  4. Superfin!!! Hur har du fått så fin form?

    /Marina (mina12)

    SvaraRadera
  5. Tack! Har inte haft en form, har format den själv av tårtbottnar. :-)

    SvaraRadera