söndag, mars 22, 2009

Cupcake med citron, hallon och lakrits

Jag bjöd som sagt också på cupcakes när vi hade kompisar hemma idag. Så här såg de ut innan jag fick på lemoncurdgrädden. (Igår gjorde jag hemmagjord lemoncurd eftersom jag inte gillar den köpta... den är så mild och sockrig. Den hemmagjorda blir mer syrlig och godare). :-)
Så här såg de alltså ut från början. I var det hallon och lakrits... våra kompisar såg för ett tag sen tårtan jag gjorde när min man fyllde år, den som ser ut som en present och de tyckte att den lät så god, så då det smaken blev lite av en bonus.


På var det en blandning av lemoncurd och grädde spritsat. På toppen var det sockerpasta blommor och strössel med stjärnor och små silverkulor i socker.


Ovan ser man lite av marängerna... smakens!

Om du vill baka något du ser på min blogg och vill ha receptet är det bara att be om det så ska jag se om jag kan få fram det... ibland improviserar jag och då kan det vara svårt att minnas...


1 kommentar:

  1. Hej, kan du inte lägga ut ett recept på en bra glasyr, för min glasyr blir alltid för rinnig när jag ska spritsa ut den på min cupcake fast jag använder nästan 1 helt paket florsocker :( Snälla hjälp skulle vilja få fina cupcakes någon gång tack om du gör det! :)

    Ps: du bakar jättefina saker!

    SvaraRadera