tisdag, mars 24, 2009

Ett tips: Billig förvaring för sockerpasta.

Måste bara berätta för er hur jag förvarar min sockerpasta. Jag hade ingen lust att köpa dyra burkar, men burkarna som jag hade hemma släppte in luft. Ni som använder sockerpasta vet att dessa två inte går ihop.

Jag var alltså tvungen att hitta en förvaring för min sockerpasta som skulle fungera i längden. Jag tittade igenom mina skåp och hittade flera av dessa förvaringsburkar som bara stod och samlade damm. Här har ni min lösning på problemet, tada!

En syltburk!

Det här är min senaste som är lite större än de som jag redan hade hemma. Inköpt på Hemköp för 36 kr.

Naturligtvis måste man linda in sockerpastan i plastfolie ändå, men i en vanlig burk torkar sockerpasta till slut, men här blir det ett vakuum.

Dessutom behöver jag inte få skuldkänslor över att mina gamla syltburkar inte kommer till användning oftare. ;-)

Och skulle jag någon gång bli sugen på att göra sylt, så får jag väl baka en tårta lite snabbt så burken töms. hihi :-)
Hoppas att någon av er, mina läsare, har nytta av detta enkla tips.

1 kommentar:

  1. Toppen förslag! Ska jag absolut prova. Tack så mycket.

    SvaraRadera