söndag, september 05, 2010

Minicupcakes med vit choklad

Ja, det tog ju inte särskilt lång tid innan jag blev sugen på att baka lite.
Jag gjorde minicupcakes i dessa små sockersöta formarna som naturligtvis kom från Inreda.com
Det samma gäller den klarröda skålen som jag blandade degen i.
Jag passade också på att använda en ny sockerpasta. Den var riktigt god!
Rekommenderas varmt! Sen dekorerad jag med vit choklad.
Den andra hälften av doppade jag i vit choklad
med lavendelströssel på toppen.
Så kul att baka och med fina formar blir det alltid roligare!

7 kommentarer:

  1. Vad snygga de blev. Jag har aldrig täckt cupcakesen med sugarpaste, men det måste jag ju testa nu när jag ser hur fint det kan bli.

    SvaraRadera
  2. Tack! :-) Ja, det måste du prova, det är jättekul!

    SvaraRadera
  3. Åh så underbara!
    Har lagt in lite reklam för din sida, du kan väl kika och se om du tycker detta är okey? Annars raderar jag självklart :)

    http://wikstrand.blogspot.com/2010/09/bakverk-infor-babyshower.html

    /Johanna

    SvaraRadera
  4. Tack Cupcakesfluffan! :-)

    Johanna, tack för din fina beskrivning av min blogg på din blogg! :-)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig och inspirerande blogg du har!

    SvaraRadera