söndag, september 26, 2010

Legotårta

Min jobbarkompis son fyllde 7 för ett tag sen och idag var det dags för kalas. Jag fick fria händer, men ett av hans stora intressen är att bygga Lego, så valet av motiv var inte så svårt att komma på. Däremot lite svårare att göra. :-) Men resultatet blev riktigt bra ändå.
Den orangea klossen går under den gröna, vilket man tyvärr inte ser på dessa bilder, då jag glömde bort att fota baksidan. Ringde just min kollega och bad henne ta ett kort (som tur var hade de inte ätit den än) så det kommer in ett bakifrån kort så småningom.
I glasskräm och hallon, runt ett lager av smörkräm med smak av lönnsirap. Klädd i sockerpasta.
Grattis på födelsedagen i efterskott Oscar! Hoppas att du tycker om din tårta.

9 kommentarer:

  1. Åhh vilket roligt tema detta är, kul att legobitarna är tårtan! Jättefin!

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken söt tårta. Tror jag ska köra lite legotema när min son fyller 2 om några veckor!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tårta , Legogubben och Legobitarna blev riktigt snygga

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt! Gubben är jättefin.

    SvaraRadera
  5. Åh vilken underbar tårta, blev sugen på baka en på en gång. Tack för inspirationen...

    SvaraRadera
  6. Tjusig! Hur fick du till "plopparna" på legobitarna? :)

    SvaraRadera