fredag, juni 26, 2009

Del 3: Födelsedagstårta till vår lilla älskling

För er som undrar, så har jag fått en del frågor hur jag bygger upp mina tårtor, därför får ni nu följa med på hela resan.

Igår la jag smörkräm på tårtan, blev en chokladsmörkräm för det passade så bra till nektarinmoussen.
Här är framifrån sett, jag jämnade till smörkrämen när all var på plats, här ser den rätt ojämn ut.
Eftersom tårtan ska ha olika färger valde jag att foga och lappa ihop bitarna... något jag sällan gör. Den gröna marsipanen färgade jag in själv och valde att ha den melerad så den blev mer "levande".
Den röda och svarta marsipanen köpte jag färdigfärgad och den vita färgen är sockerpasta med vitchokladsmak. Tyvärr måste jag säga att den smakade allt annat än vitchoklad, smakade mer kola, men den är helt ok ändå.
Det här är allt ni får se idag, men imorgon får ni se slutresultatet. Figuren är redan klar och står och väntar på att inta sin plats. Är det någon som kan gissa vad det ska bli? :-)
Hoppas du har vägarna förbi i morgon. ;-)
Kan meddela att födelsedagsbarnet mår lite bättre idag, verkar vara tre dagars feber. :-)

1 kommentar:

  1. MEN.. sååå häftig tårta.. hoppas födelsedagsbarnet kommer att tycka om den - fast det är jag rätt övertygad om!

    SvaraRadera