tisdag, juni 02, 2009

Cupcake pilates

I förra veckan slog jag vad med en kollega. Vadet var, om hon skulle dyka upp på mitt pilatespass eller inte. Jag trodde inte och hon sa att hon skulle. Hon frågade vad hon skulle få om hon kom och jag sa:
"En cupcake."
Så idag var det bara att baka, för gissa vem som dök upp igår... :-) Tänk vad lite socker kan göra. Hihi
Jag hade inga stora "bullar" hemma.
Blev en citronmuffins och jag valde att dela upp satsen. Några stora med bara citron och några normalstora med marshmallow och kokos i.
När "bullarna" var klara så skar jag bort locket på min cupcake och klädde väggarna och locket med smörkräm med smak av lönnsirap och fyllde den med lemoncurd- och hallongrädde. Sen klädde jag toppen i gul marsipan och gjorde mönster runt kanten. Det syns inte på bilden men min matta har små rutmönster, de har jag gjort i en sil. Min pilatesflicka är gjord i sockerpasta som jag färgat. För er som aldrig gått på pilates så heter övningen hon gör "Singel leg stretch".
Hoppas den smakade gott och var värd ett pass. :-)
Här kommer lite fler bilder ur andra vinklar.


8 kommentarer:

  1. Hahaha! Vilken klockren cupcake! Det hade ju kunnat vara jag! (på den tiden jag pilatesade...)

    SvaraRadera
  2. Tack! :-)

    Clena, saknar din sida.

    SvaraRadera
  3. Lisa, du anar inte! Du gjorde verkligen min dag igår. DEN VAR SÅ GOD!!!!! Tusen tack :D
    PUSSAR

    SvaraRadera
  4. man önskar ju att man själv hade slagit vad med dig för den här lät fantastiskt god och den var dessutom hur fin som helst!! :)

    SvaraRadera
  5. Jag har haft två bloggar, men en har inte riktigt aktiverats. Tror att ovanstående länk hänvisar till sidan som inte används.
    /Clena

    SvaraRadera
  6. hahaha vilken härlig cupcake! jag skulle också gå på ett rejält pass om jag fick en sån! :-)

    SvaraRadera
  7. Hej bakkompis, kul att du tittade in och kul för mig att se dina skapelser, den här fick mig att le när såg den, rolig!
    Hälsningar
    Paulina

    SvaraRadera