lördag, mars 20, 2010

Apple födelsedagstårta

Den här tårtan var en svår nöt att knäcka. Jag trodde att det skulle gå ganska lätt, men oj vilket pillerjobb det var att få till snövit och Applemärket som vara nersänkt i datorn.
Min kollegas man har en Apple med snövit på och den skulle jag försöka återskapa på tårtan.
Jag var tvungen att bygga upp snövit, bit för bit eftersom "datorn" (marsipan runt en chokladkaka) var grå och det inte gick att måla direkt på den. Det var ett pyssel det! Oj oj, klockan 02:00 gick jag äntligen och la mig och kände mig nöjd med vad jag åstadkommit. Hoppas att födelsedagsbarnet gillar den.
I hallongrädde och marsangrädde, klädd i smörkräm med chokladsmak. Dekorationer av marsipan (datorn borstad med silverglitter). Applemärket gjorde jag med hjälp av kristyr som jag blandade med glitter. Istället för blommor runt kanten så gjorde jag ettor och nollor eftersom datorspråket bygger på dessa, tyckte det var roliga då det var en killtårta.

9 kommentarer:

  1. Men oooojjjj så fin snövit blev :) Du e verkligen duktig!

    Stina

    SvaraRadera
  2. Vart finns du ifall man vill beställa tårta?

    SvaraRadera
  3. Woooow! Så fin den blev, har du målat snövit på frihand?
    /Emelie

    SvaraRadera
  4. Tack Emelie, jo, jag har målat den själv. Lisa

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Va med och TÄVLA om ett par microgrepp-vantar från nyttadesign i min blogg!!
    http://www.annatipsar.blogg.se

    Lycka till! :)

    Tack för en mycket läsvärd blogg!
    /Anna

    SvaraRadera
  6. Måste bara säga Vilken talang du har !!

    SvaraRadera