måndag, april 06, 2009

Två tårtor på g... och dagens tips.

Just nu håller jag på att baka två tårtor, en till påsk och en till min svärfar som fyllt 60 år. Därför har jag ingenting att lägga upp just i kväll, men lovar att hålla er uppdaterade och kanske hinner jag med att göra några cupcakes också.

Jag kan i alla fall avslöja detta, den ena tårtan är full av överraskningar och den andra tårtan pryds av en gul figur. ;-)

Här kommer dagens tips: Egentligen har det inte med tårtor att göra, men ägg använder man ju när man bakar... :-)
Sanningen är den att det såg så trist ut utan bild och då hittade jag den här från förrförra påsken.
De här äggen (äkta vara, ingen sockerpasta här inte) har jag lindat in i lökskal (röda och gula) och i aluminiumfolie så att de blivit helt täckta. Sen har jag kokat dem som vanligt. När man tar av aluminiumfoliet har de blivit så här fina!! Jag har även provat att försiktigt binda gummiband på vissa ställen och på så sätt fått vita ränder på äggen. Man kan också färga med karamellfärg blir jättefint!

Ett litet tips nu till påsk och som sagt... ägg bakar man ju trots allt med. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar