fredag, juni 27, 2014

The Hulk - Hulkentårta, Linus 6 år

Idag fyller världens bästa kille 6 år! Tänk att mitt lilla hjärta har blivit så stor, tiden går så fort! 
 Just nu är Avengers bäst och Hulken är en av favoriterna.
 Så Hulken fick det bli! :)
 Han blev gigantisk (som han ska vara). ;)
 Tårtan var bakad med en 26 cm form, men såg så liten ut under denne gröne gigant.
Om ni önskar så kan jag göra ett separat inlägg längre fram hur man modellerar och monterar en sådan här bjässe. :) Det tog lite tid kan jag lova, men det var definitivt värt det!
Att få till muskler och Hulkens karaktäristiska ansiktsdrag var inte det lättaste, men man förstod ju att det var han. Det var huvudsaken. :)
Blev en favorit i repris, citronbottnar och syrlig färskost fyllning (se inlägget innan med mammas ledighetstårta). I denna hade jag även blåbärssylt, blåbär, mosad banan och vaniljkräm. Eftersom jag färdigställde den samma dag som den skulle ätas så struntade jag i att täcka den med smörkräm. Täckte den istället med glasskräm innan locket av marsipan kom på. 
Tyvärr fungerade inte blixten när jag tog kort på hela tårtan, så bilden nedanför är lite mörkare än de andra.
Behöver jag säga att det var en mycket nöjd 6-åring som såg sin tårta för första gången... :) 

Grattis min lilla älskling på din dag!

2 kommentarer:

  1. Du får jätte gärna beskriva hur du fick till Hulken så bra. Att han inte säckade ihop.
    Min son vill också ha en Hulken tårta och då tar jag emot alla tips jag kan få☺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag gjorde figuren av rice krispie treats eftersom den ändå bara skulle vara ovanpå tårtan. Tror att jag hade en grillpinne i trä som stöd genom den också. Lycka till med sonens tårta.

      Radera