onsdag, februari 19, 2014

Grasshopperpaj, hallonpaj och kakor med flingor

Sen jag köpte The Hummingbird bakery-Söta dagar har jag velat göra den här pajen! En läskigt grön paj med smak av mint och choklad. Den var riktigt god men lite gummiaktig, beror nog på alla marshmallows som skulle i. Om du inte har en Hummingbirdbok så föreslår jag att du kompletterar din receptsamling med någon av deras böcker. Grymt bra recept, tillhör mina favoriter. 

 Hallonpajen var ett påhittat recept med hallon som plockades i somras och vit choklad.

Kakorna skulle enligt bokens recept göras med speciella flingor. Jag hade inga hemma så jag tog andra, det var en miss. Kakorna smälte inte alls ut på plåten i ugnen som de skulle enligt receptet. Mina höll sin form och blev ganska hårda. Där ser man hur viktigt det är att följa recept. Men kakor som kakor, de gick ner ändå. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar