söndag, april 22, 2012

I fredags fyllde min fina lillebror 30år och det skulle naturligtvis firas med en tårta. 
 I var det körsbär och philadelfiaost med smak av vanilj. Tårtan täcktes av en ganache med mintsmak.
 Svampens fot var en burk täckt med vit marsipan. Dekorationer i marsipan och pulvermålat.
Min pappa kallade min bror svampen när han var liten, så motivet var lätt att komma på. Innan servering tog tårtan ner från foten så att hatten inte skulle trilla av. ;)

Grattis på 30-årsdagen världens bästa bror! <3

6 kommentarer:

  1. Hej! Gud vilka fina bakverk du gör, är du konditor? isåfall, vilken skola och utbildning gick du på? Jag tycker du är väldigt duktig på det du gör, funderar starkt på att bli konditor..skulle vara väldigt roligt tror jag!

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa! Vilka fantastiska bakverk du gör, jobbar du som konditor? isåfall vilken skola och utbildning gick du på? Jag skulle vilja bli en konditor, jag tror det skulle vara roligt! :)
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Du är otroligt duktig på att baka och när man tittar in hos dig blir man verkligen inspirerad =) därför vill jag fråga om du har ngt nyttigt tips till mig som är träningsfreak och vill ha ngt "gott" att äta efter träning men som jag även kan ta som fika. Jag är laktosintolerant men tål allt annat =)
    Tacksam för tips. Kram och tack
    Junhe

    SvaraRadera
  4. Hanna, tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det eftersom jag är en glad amatör själv. :)
    Junhe, jag ska ta och lägga upp ett recept på mina favoriter som jag själv äter efter träning eller till kaffet.

    Tack för att era fina kommentarer! :) Hoppas att ni får en trevlig Valborg! Lisa

    SvaraRadera
  5. GUD!!!!!! Du är ju helt fantastisk! Jag som tyckte att jag var pysslig ;)Fortsätt med det du gör, för man ska inte slösa bort sån talang!

    SvaraRadera