måndag, april 25, 2011

En kombinerad födelsedags- och påsktårta

Min bror fyllde år i torsdags och i lördags skulle vi fira honom samtidigt som vi firade påsken. Kan säga att det inte var det lättast i världen att göra en bra kombination, men blev nöjd med resultatet. Att göra motorcykeln var kul! Den blev tyvärr lite tung, så jag fick kapa hjulen för att få ner mitten av motorcykeln till nivå med tårtan.
Därför fick den stå i gräs istället för på asfalt, men det fungerade det med. I tårtan var det mandelmassbottnar, äppelmos och vaniljkräm. Runtom sprisade jag med mandelmassgrädde som jag färgat gul. Små oblatbilder med påskmotiv fick pryda kanten. Alla dekorationer i marsipan, även de små påskliljorna uppepå tårtan. Bror min blev väldigt glad för sin tårta liksom alla andra. Hoppas att ni också har haft en trevlig påskhelg med mycket godsaker! :-)

3 kommentarer:

  1. Du lyckades bra med att få in både påsk och motorcykeltema! Mandelmassbottnar lät väldigt gott tycker jag :-)

    SvaraRadera
  2. Wow... vilken häftig motorcykel. Den är jättesnygg!
    Och vad härligt med spritsade sidor med påskmotiv som tittar fram. :-)

    SvaraRadera