torsdag, maj 07, 2009

Recept på Änglahimlamuffins

I väntan på tårtan som jag bakar får ni ett recept...

Det här receptet har jag hittat på den här sidan. Helt underbara! Kladdiga i mitten och med en smak av hallon och kardemumma...
Bara namnet får det att vattnas i munnen! :-)



8 stora muffinsformar 180 grader
2 ägg
2dl socker
150 osmält smör
1/2 dl gräddfil
2 tsk bakpulver
3 tsk kardemumma
3 dl vetemjöl
hallon 5-6 st per muffins
råsocker

  • Vispa ägg, socker och sirap pösigt.

  • Tillsätt smör och gräddfil.

  • Vispa och tillsätt sedan torra ingredienser.

  • Klicka i formarna.

  • Tillsätt hallon och toppa med råsocker.

  • I mitten av ugnen i ca 25min.

Jag hade dem inne lite längre, för de var väldigt kladdiga efter 25 min. Några sjönk ihop (blev hål ner i mitten) när man tog ut dem och andra såg ut som på bilden. Gjorde inte så mycket för de var ju sååå goda. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar