måndag, juni 13, 2011

T&M bröllopstårtor

I helgen var det så äntligen dags för våra vänner att bli man och hustru! :)
Jag har nog aldrig varit så rädd att misslyckas med ett par tårtor som med dessa!
Det var så varmt ute och bara man tog ut tårtorna ur kylen så började de att svettas! Det slutade med att jag stod klockan 01:30 på natten med dem, men det hjälpte föga.
Med AC:n igång hela natten innan bröllopet och känslan av igloo i köket på morgonen kunde jag avsluta tårtorna och lägga på de sista detaljerna, som den lilla fjärilen och initialerna på toppen som även fanns på både inbjudningskort och festprogram.
I var det hallon, glasskräm och vaniljsmörkräm. Klädd i sugarpaste och med dekorationer i gumpaste. Jag gjorde ca 50 rosor som fick pryda tårtorna.
Här står tårtorna på sin plats i festlokalen.
STORT GRATTIS THERESE OCH MIGUEL!
Vi är så glada att ni äntligen "gängat" er och önskar er ALL lycka i livet! Tack för ett vackert och roligt bröllop och tack för att jag fick förtroendet att göra era tårtor. :) Kramar från oss!

9 kommentarer:

  1. Fiina tårtor! Ja älskar färgkombinationen svart, vit o rosa :)

    SvaraRadera
  2. Vilka underbart fina tårtor! Färgerna är jättefina =)

    SvaraRadera
  3. Härligt att se att du fick till rosorna till sist ;) Jättevackra tårtor, stilrent och snyggt. Fint med rosbladen som ligger utspridda! För övrigt har jag anmält mig till nästa kurs nu, har du det? Hoppas vi kan ses snart! Kram/Ida

    SvaraRadera
  4. Superfina!! :) Hur många bitar blev alla tårtorna?

    SvaraRadera
  5. Tack alla!
    Ida, nu har jag också anmält mig. ;)
    Milis, vet inte, har för mig att det var 65 st inbjudna.

    SvaraRadera
  6. Vad fina dom blev! Du är så duktig :-)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Jättefina!
    De är verkligen eleganta =)

    SvaraRadera
  8. tårtan var jättefin och väldigt god! jag var en av gästerna på detta bröllop och råkade av en slump hamna på din sida. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  9. Tack Hannele!
    Kul att den smakade bra, hoppas allt är bra!
    Lisa

    SvaraRadera